Pasitikėjimu pagrįsta lyderystė

Pasitikėjimu pagrįsta lyderystė

Kaip suformuoti motyvuotą ir atsakingą darbo komandą sparčiai besikeičiančiame pasaulyje? Pasitikėjimu pagrįsta lyderystė, kai daugiausia dėmesio skiriama atvirumui, pasitikėjimui ir pagarbai, gali tapti atsakymu į šį klausimą ir sėkmės darbovietėje katalizatoriumi. Tačiau ką reiškia pasitikėjimu pagrįstos lyderystės taikymas ir kokie galimi jos pranašumai ir trūkumai darbovietėje?

Kaip šeimai priklausantis verslas, veikiantis 21 rinkoje, mes nuolat siekiame tobulinti savo lyderystę. Tačiau jau 45 metus dirbame su verslininkais ir verslo lyderiais. Taigi leiskite jums padėti įsirengti biurą ir suteikti daugiau žinių apie lyderystę, pavyzdžiui, pasitikėjimu pagrįstą lyderystę.


Kas yra pasitikėjimu pagrįsta lyderystė? 

Pasitikėjimu pagrįstos lyderystės tikslas – didinti vadovų ir darbuotojų tarpusavio pasitikėjimą suteikiant atsakomybę ir stiprinant darbuotojų individualų ir grupinį įsipareigojimą bei nepriklausomybę. Šiame lyderystės modelyje pabrėžiama, kad lyderiai turėtų suteikti atsakomybės ir galių savo darbuotojams, didindami jų motyvaciją ir produktyvumą, o ne sutelkti dėmesį į kontrolę ir nurodymų davimą. Lyderis elgiasi labiau kaip instruktorius, suteikiantis informaciją ir laisvę priimti sprendimus organizacijos rėmuose, taip pat teikiantis grįžtamąjį ryšį ir palaikantis darbuotojų tobulėjimą.

Du žmonės kalbasi klasikinio interjero biure

Darbas taikant pasitikėjimu pagrįstą lyderystę 

Būnat vadovu, pasitikėjimu pagrįstos lyderystės taikymas neapsiriboja vien nurodymų davimu – tai remiasi stiprių santykių kūrimu, bendrų tikslų nustatymu ir leidimu darbuotojams augti. Tam reikia, kad jūs, kaip vadovas, išklausytumėte, vertintumėte ir surinktumėte visų komandos narių indėlį. Sparčiai besikeičiančiame pasaulyje lyderiui lengva siekti kontrolės ir griežtai hierarchiškai dirbti su aukščiausiąja vadovybe. Pasitikėjimu pagrįstam lyderiui reikėtų elgtis priešingai.

Darbuotojams pasitikėjimu pagrįsta lyderystė reiškia galėjimą imtis iniciatyvos ir prisiimti asmeninę atsakomybę, tačiau nepamirštant, kad vienas iš sėkmės veiksnių yra kolektyvinis darbas. Tai suteikia darbuotojams galimybę išbandyti savo idėjas ir rizikuoti saugiu ir palaikančiu būdu – lyderiams ir kolegoms padedant.

Skaitykite apie konstruktyvią kritiką ir kritikos priėmimo meną

Trys darbuotojai šnekučiuojasi biure

Pranašumai ir trūkumai 

Kaip ir visos lyderystės teorijos, pasitikėjimu pagrįsta lyderystė turi tiek teigiamų, tiek neigiamų aspektų. Ji tinka ne visiems darbuotojams ar darbovietėms. 

Šis lyderystės modelis turi keletą pranašumų tiek individualiu, tiek organizaciniu lygmeniu:

  1. Pasitikėjimu pagrįsta lyderystė skatina darbuotojų įsipareigojimą ir motyvaciją. Kai darbuotojai jaučiasi vertinami ir atskaitingi, jie labiau linkę dėti visas pastangas ir didinti produktyvumą. 
  2. Šis modelis taip pat gali skatinti inovacijas ir kūrybiškumą. Kai komandos nariai jaučiasi saugūs ir tiki lyderyste, jie dažniau dalijasi naujomis idėjomis, išdrįsta eksperimentuoti ir imtis iniciatyvos. 
  3. Darbovietėje, kurioje labai pasitikima vienas kitu, saugi ir teigiama darbo aplinka sukuriama daugiau ar mažiau automatiškai. Tai didina darbuotojų gerovę ir mažina įtampą.  

Nepaisant daugelio pranašumų, pasitikėjimu pagrįsta lyderystė taip pat gali turėti trūkumų:  

  1. Įgyvendinti pasitikėjimu pagrįstą lyderystę gali užtrukti ilgai ir tiek iš lyderių, tiek iš darbuotojų pareikalauti praktikos, laiko ir kantrybės. Pasitikėjimą gali būti sunku sukurti, ypač jei lyderystė anksčiau buvo aiškiai hierarchinė, ir labai lengva jį prarasti. 
  2. Visada yra rizika, kad darbuotojai piktnaudžiaus pasitikėjimu, kuris yra pasitikėjimu pagrįstos lyderystės pagrindas. Turint daugiau nepriklausomybės ir galių, pasitikėjimu galima pasinaudoti siekiant asmeninės naudos. 
  3. Pagrindinė pasitikėjimu pagrįstos lyderystės dalis yra sugebėjimas dirbti kartu, o tai ne visiems tinka. Būnant lyderiu gali būti nelengva pasiekti, kad visi darbuotojai suprastų bendradarbiavimo svarbą.  

Dažniausiai Užduodami Klausimai (D.U.K.)

Pasitikėjimu pagrįstos lyderystės tikslas – didinti vadovų ir darbuotojų tarpusavio pasitikėjimą suteikiant atsakomybę ir stiprinant darbuotojų individualų ir grupinį įsipareigojimą bei nepriklausomybę. Šiame lyderystės modelyje pabrėžiama, kad lyderiai turėtų suteikti atsakomybės ir galių savo darbuotojams, didindami jų motyvaciją ir produktyvumą, o ne sutelkti dėmesį į kontrolę ir nurodymų davimą.
NPM, arba naujoji viešoji vadyba, – tai bendras terminas, reiškiantis viešojo sektoriaus, pavyzdžiui, ligoninių ir mokyklų, valdymo ir administravimo reformas. Šiuos metodus dažnai įkvepia privataus verslo pasaulis.
Pasitikėjimas paprastai gimdo pasitikėjimą, todėl jei jūs, kaip vadovas, parodote, kad pasitikite savo darbuotojais, yra daug didesnė tikimybė, kad darbuotojai pasitikės jumis. Dauguma žmonių, kuriais pasitikima, yra labiau linkę dirbti ir elgtis gerai.
Valdymo modelis yra bendra sistema, paaiškinanti, kaip organizacijos valdo ir stebi savo operacijas. Taip visiems darbuotojams sudaromos sąlygos veikti pagal strategiją.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
Prašome palaukti...
*Spausdami Prenumeruoti, Jūs sutinkate su mūsų Privatumo Politika.