Keturi efektyvių logistikos procesų privalumai
1. Produktyviai išnaudojamas laikas
Nėra įmanoma sukurti ar pagaminti papildomų darbo valandų, tačiau yra įmanoma turimas valandas išnaudoti efektyviau. Pavyzdžiui, Jūs galite sutrumpinti sandėlio darbuotojų kelią nuo vienos stelažo sistemos prie kitos, sumažinti laiko kiekį, kurį darbuotojai sugaišta surinkinėdami ne vietoje sandėliuojamas prekes ir jas pakuodami ne optimaliai įrengtoje darbo vietoje. Viskas, ko reikia optimaliam sprendimui sukurti yra kruopštus darbo procesų planavimas. Jūs turite tiksliai nustatyti, kurioje sandėlio vietoje turi būti sandėliuojamos perkamiausios prekės, o kurioje – rečiau užsakomos. Ne ką mažiau svarbu yra sandėlio darbuotojams suteikti optimalias darbo sąlygas bei darbo užduotims idealiai tinkančius darbo įrankius, pavyzdžiui pilnos komplektacijos pakavimo stalus.
Kuomet logistikos procesas taps maksimaliai aiškus, o darbuotojai jausis patogiai – darbas vyks žymiai sklandžiau ir greičiau. Tą pajaus ir įmonės vadovybė, ir klientai, ir patys sandėlio darbuotojai.
2. Sveiki darbuotojai
Pagrindis efektyvaus sandėlio elementas – sveiki ir motyvuoti darbuotojai. Taigi, investavimas į darbo aplinką bei įrankius – turi esminę reikšmę. Viskas paprasta: prastas darbo procesų valdymas konvertuojasi į laiko švaistymą ir streso paveiktus darbuotojus. Tai, su laiku, pradės atsispindėti prekių surinkimo ir pakavimo klaidose, o galutiniame variante verslas turės nepatenkintą klientą. Maža to, netinkamas darbo procesų organizavimas gali išprovokuoti darbuotojų traumas, nepasitenkinimą, norą keisti darbo vietą ir t.t. Nauji ar laikini darbuotojai privalės būti apmokyti, o šis procesas atima daug laiko – dėl to vėl kentės klientas.
Sprendimas yra – investavimas į darbo aplinkos gerinimą, tobulinimą, ergonomiką, saugumą bei tinkamų darbo rutinų sukūrimą. Teigiami šių investicijų rezultatai pasirodys labai greitai.
3. Sandėlio ir sandėliavimo kaštai gali būti sumažinti
Sandėlio optimizavimas, tai puikus būdas padidinti jo talpą. To galima pasiekti paletinių stelažų sistemas pritaikant sandėliuojamoms prekėms, jų išmatavimams bei kiekiui. Tokiu būdu galima išvengti būtinybės keisti sandėlio išplanavimą ar nuomotis papildomas sandėliavimo patalpas. Taigi, kokios talpos turėtų būti Jūsų sandėlis? Maksimalią talpą būtina apskaičiuoti numatant maksimalias apkrovas, pavyzdžiui prekių kiekius, kurie būna sandėlyje karščiausiu prekybos laikotarpiu – per Kalėdas, Juodąją Savaitę ir pan. Jokiu būdu negalima skaičiuoti vidutinio sandėlio apkrovimo, nes, tokiu būdu, atėjus intensyvios prekybos laikui, galima sugriauti visą logistikos grandinę. Optimali sandėlio erdvė yra ta, kurios užimtumas siekia 80-85%. Tokiame sandėlyje visad atsiras vietos papildomoms prekėms, neplanuotiems užsakymams ir t.t.
4. Laimingi ir patenki klientai užsakys pakartotinai
Sandėlio procesai tiesiogiai įtakoja užsakovų pasitenkinimą. Sandėlis yra viena svarbiausių logistikos grandinės grandžių. Nė viena iš logistikos grandžių negali funkcionuoti savarankiškai – tik visos kartu. Kuomet visos grandys funkcionuoja optimaliai, kaip vienas organizmas, verslas auga, o klientai būna patenkinti, todėl sugrįžta užsisakyti pakartotinai.
Sumaniai išplanuotame sandėlyje, kurio talpa yra apskaičiuota teisingai ir pritaikyta sandėliuojamoms prekėms, kuriame naudojama tinkama kėlimo bei transportavimo įranga – gera dirbti. Tokio sandėlio darbuotojai jaučiasi patogiai, jaučia savo darbo svarbą ir nepraranda motyvacijos. Motyvuoti ir patenkinti darbuotojai greičiau surenka ir supakuoja savo vietose sandėliuojamas prekes, dėl to, prekės greičiau išsiunčiamos ir grečiau pasiekia užsakovą. Optimaliai funkcionuojantis sandėlis kuria patenkintus savo darbu darbuotojus, kurie, savo ruožtu, kuria laimingą ir ištikimą klientą.