Elektroninė prekyba auga – ar Jūsų sandėlis tam pasiruošęs
Laikas viską pergalvoti
Anksčiau, ikipandeminiu laikotarpiu, tam tikras prekių kiekis buvo pakraunamas ant padėklo ir siunčiamas į parduotuvę. Viskas – darbas būdavo atliktas. Dabar, žymiai didesnis kiekis prekių yra užsakomas galutinio gavėjo, o tai reiškia, kad kiekviena iš prekių privalo būti surinkta, supakuota ir išsiųsta individualiai, skirtingais adresais, kasdien. Tai ypatingai laikui reiklūs procesai.
Ar Jūsų sandėlis funkcionuoja optimaliai?
Kadangi toje pačioje sandėlio erdvėje saugomi skirtingi daiktai ir įranga, vertėtų pagalvoti apie sandėlio erdvės atskyrimą. Vienoje jo zonoje turėtų būti saugomos surinkimui ir siuntimui paruoštos prekės, o kitoje – sandėliuojamos, ant padėklų sudėtos prekės. Tokiu būdu, skirtingas darbo užduotis atliekantys sandėlio darbuotojai netrukdys vieni kitiems, turės daugiau vietos bei dirbs efektyviau. Be to, vertėtų apmąstyti ir prekių pozicionavimo variantus – maksimaliai logiškai sandėliuojamos prekės yra lengviau randamos, kas sutaupo labai nemažai laiko.
Ar Jūsų turima įranga yra tinkama?
Augant darbo užduočių kiekiui, lygiagrečiai auga ir praktiškos darbo įrangos poreikis. Siekdami optimizuoti kasdienius darbo procesus sandėlyje, naudokite padėklų vežimėlius, tinklinius konteinerius bei prekių pervežimą palengvinaičus transportavimo vežimėlius. Taip pat rekomenduojame išbandyti prekių surinkimą optimizuojančius ir darbus palengvinančius vežimėlius su lentynomis. Puikiai sukomplektuotas ir ergonomiškas pakavimo stalas palengvina kasdienius darbus bei pagreitina pakavimo procesą. Tiksliai paskaičiuokite, koks pakavimo stalų ir vežimėlių kiekis yra reikalingas Jūsų sandėliui, tik taip pavyks sutaupyti dar daugiau laiko ir maksimaliai optimizuoti logistikos procesus.
Ar sandėlio darbuotojų darbo grafikas optimalus?
Kada dauguma žmonių apsipirkinėja internetu? Atsakymas labai aiškus ir tikslus: vakarais ir savaitgaliais. Tai reiškia tik vieną – elektronine komercija užsiimančių įmonių sandėlio darbuotojai daugiausia darbo turi rytais, o labiausiai užimti jiems – pirmadienių rytai. Negalima pamiršti ir to, kad Juodojo Penktadienio, Juodosios Savaitės ar Kalėdinio laikotarpio prekyba yra kelis ar net kelioliką kartų intensyvesnė už vidutinę. Tai kaipgi Jūs reguliuojate darbo paskirstymą tomis dienomis, kai darbo rankų reikia daugiausiai?
Visiškai nesvarbu, ar visą darbą atlieka nuolatiniai darbuotojai, ar Jūs samdote papildomą – laikiną darbo jėgą, Jums yra būtinas tikslus, gerai apgalvotas ir optimalus sandėlio darbo valdymo planas, esant didžiausiai apkrovai. Planas privalo būti ir jis privalo būti optimalus – alternatyvos tam nėra, nes e-komercijoje klientų aptarnavimas yra visos sistemos pagrindas.
Sandėlis visada privalo suspėti
„Ar negalėtume daryti taip, kaip darydavome anksčiau? Tai puikiai veikdavo praeityje.“ Atsakymas labai parastas – ne. Siekiant patenkinti užsakovo poreikius bei lūkesčius, visas procesas nuo užsakymo pateikimo iki jo pristatymo privalo būti efektyvus. Tai labai panašu į patirtį restorane: visiškai nesvarbu, kiek profesionalus yra padavėjas Jus palydėjęs iki staliuko ar atnešęs Jums patiekalus – Jūs liksite nepatenkintas vakaru, jei užsakyto maisto teks laukti amžinybę. Į tokį restoraną Jūs tikrai negrįšite. Lygiai tas pats vyksta ir e-komercijoje: visiškai nesvarbu, kad e-komercijos platforma yra labai patogi, pirkimo procesas itin paprastas – klientas antrą kartą pas Jus nieko neubeužsisakys, jei Jūsų logistikos sistema nesugebės patenkinti užsakovo poreikių. Viskas labiau, nei paprasta.