Šiulaikiška mokyklos klasė

Patarimai, kaip įrengti specialius poreikus turintiems mokiniams pritaikytą klasę

Mokyklose ar kitose edukacinėse aplinkose, nemažai iššūkių kyla visiems mokiniams, o ypatingai tiems, kurie turi specialių poreikių, t.y. sutrikusio vystymosi vaikams ir pan. Kuomet sistema nėra pakankamai lanksti ir verčia specialius poreikius turinčius vaikus prisitaikyti prie mokyklos standartų - situacija dar labiau pabloginama, o sutrikimų simptomai paūmėja. Reikia suvokti vieną - patį svarbiausią dalyką: specialius poreikius turintiems vaikams pritaikyta mokyklos aplinka puikiai tinka ir visiškai sveikiems vaikams, tačiau standartinė edukacinė aplinka netinka specialius poreikius turintiems vaikams.

Specialiems poreikiams pritaikytos klasės pranašumas

Specialius poreikius turintiems vaikams pritaikytas mokyklos interjeras - puikiai tinka visiems. Vystymosi sutrikimus turintiems vaikams svarbiausia yra maksimalus aplinkos aiškumas bei struktūra. Akivaizdu, kad toks interjeras idealiai tiks ir sveikiems mokiniams bei mokyklos personalui. Žemiau pateikiame kelis labai naudingus patarimus, kurie padės įrengti bei pritaikyti klasę specialius poreikius turintiems mokiniams.

Mokyklos interjeras
Mokytoja ir mokinė mokyklos klasėje

Optimaliai įrengtoje mokyklos klasėje turėtų būti:

  • Stalų grupės komandiniam darbui
  • Vietos indvidualiam darbui
  • Zona aktyviam bendravimui
Pamoka modernioje mokykloje

Papildomi baldai ir priedai, neskaitant mokyklinių kėdžių ir stalų, kurie turėtų būti klasėje

  • Pastatomos pertvaros - akustinės sienelės
  • Mokyklinės kėdės su apvaliomis kojomis
  • Klausą saugančios apsauginės ausinės
  • Sudedamas treniruoklis su pedalais
Dvi mergaitės klasėje, pamokos metu
Du vaikai skaito knygas
Mokinė mokosi klasėje

Edukacinės aplinkos dizainą kurkite tinkamai - nuo pat pradžių

Mokyklos interjero pritaikymas specialius poreikius turintiems mokiniams turi prasidėti kuriant patalpos ar pastato dizainą. Būtina turėti omenyje, koks mokinių elegesys bus būdingas tam tikroms zonoms ir patalpoms. Ilgas ir uždaras koridorius specialius poreikius turintiems vaikams reiškia vieną - bėgti, todėl jie gali pasimesti ir nesuprasti, kodėl koridoriuje jiems neleidžiama bėgioti. Valgykla arba valgomasis - didelė ir šviesi patalpa, kuri provokuoja intensyviam bendravimui ir garsiems pokalbiams. Ši patalpa turi būti aprūpinta akustiniais elementais tam, kad joje neįsivyrautų triukšmo chaosas. Kiekvieno rimto viešbučio registratūroje apšvietimas yra prislopintas, naudojami kilimai ir minkšti baldai - visa tai tam, kad būtų sukurtas ramybės ir jaukumo įspūdis, lygiai toks pat požiūris turi būti taikomas kuriant specialius poreikius turintiems vaikams tinkantį mokyklos interjerą.

Praktiniai patarimai specialius poreikius turintiems vaikams pritaikytai mokyklai

  • Užrašykite dienotvarkę. Tiksliai paaiškinkite pamokos tikslą ir būsimas užduotis tam , kad mokiniai tiksliai žinotų, ko iš jų tikimąsi šioje - konkrečioje pamokoje.

  • Tvarka ir dar kartą tvarka. Vystymosi ir dėmesio sutrikimus turintiems vaikams labai patinka, kai viskas, ką jie naudoja turi savo vietą. Aiškiai etiketėmis sužymėtas daiktų saugojimo sprendimas - betvarkę sumažins iki minimumo. Bet koks prie vaikus esantis daiktas gali blaškyti dėmesį, tačiau, jei tas pats daiktas bus įdėtas į dėžę - blaškymo efektas bus ženklia sumažintas.

  • Paskirstytos sėdimos vietos. Specialių poreikių turintiems vaikams yra sunku pasirinkti, kur jie sėdės pamokos metu. Pasirinkimo procesas jiems kelią papildomą stresą ir diskomfortą. Dėl šios priežasties mokytojui verta tiksliai sužymėti, kur kuris mokinys sėdės pamokos metu.

Apibendrinimas

Edukacinės aplinkos pritaikymas specialius poreikius turintiems vaikams yra naudingas visiems mokiniams ir mokyklos personalui. Paprasčiausias žingsnis yra klasės padalinimas į atskiras zonas - taip mokiniams suteikiama laisvė rinktis vietą, kurioje jie pageidauja atlikti savo užduotis. Mokymosi patalpos interjero funkcionalumas - ne ką mažiau svarbus. 

Padėsime pritaikyti mokyklą specialius poreikius turintiems vaikams!
Reikia įkvėpimo, pagalbos bei patarimo įrengiant maksimaliai funkcionalų ir individualiems poreikiams pritaikyta sprendimą? AJ Produktai projektinių pardavimų komandos profesionalai su džiaugsmu Jums padės!

Skambinkite mums +370 610 33503.

Klauskite mūsų

Dažniausiai Užduodami Klausimai (D.U.K.)

Specialių poreikių vaikams pritaikyta mokykla, tai mokykla, kurios interjeras, eksterjeras, personalas bei edukaciniai procesai yra pritaikyti vaikams, kurie turi bet kokių specialiųjų poreikių - nepriklausomai nuo tikslios daignozės.
  • Koncentracija
  • Dėmesio išlaikymas
  • Bendravimas su aplinkiniais
  • Socialinių kodų suvokimas
  • Mokymąsis ir atmintis
  • Kūno motorika
  • Saviraiška per rašybą bei kalbą
  • Planavimas ir rūšiavimas
  • Gebėjimas skirti tai, kas yra svarbu ir kas ne
  • Impulsyvumo kontrolė
ASHD, ADD, AST (autizmo spektro sutrikimas), Tourette sindromas, OKS (obsesinis kompulsinis sutrikimas) ir kalbos sutrikimai, pvz. disleksija ir diskalkulija.
ADHD, ASD ir Tourette sindromas.