Kaip sukurti tinkamą ir įkvepiančią mokymosi aplinką
Ikimokyklinis ugdymas yra svarbi mūsų vaikų auklėjimo dalis. Pirmiausia ikimokyklinis ugdymas turėtų žadinti troškimą mokytis. Bet taip pat reikia sukurti gerą darbo vietą pedagogams. Žinoma, šie poreikiai kelia didelius reikalavimus interjero dizainui. AJ Produktai turi sukaupę daug geros, itin vertingos patirties, kaip sukurti gerą mokymosi aplinką, todėl galime patarti, kaip geriausia įrengti ikimokyklinio ugdymo įstaigą.
Ikimokyklinio ugdymo įrengimas pagal ugdymo poreikius
Visos ikimokyklinio ugdymo įstaigos yra skirtingos, todėl, pasak viešojo sektoriaus interjero įrengimo verslo srities vadovo Fredriko Hentzo, patartina ikimokyklinio ugdymo įstaigas projektuoti atsižvelgiant į ugdymo poreikius.
- Ikimokyklinio ugdymo įstaiga turėtų žadinti troškimą mokytis ir būti įrengta taip, kad atspindėtų joje puoselėjamas pedagogines idėjas. Jos aplinka ugdymo proceso metu turėtų būti transformuojama, neturėti pernelyg daug fiksuotų ir statiškų elementų. Rekomenduočiau skirtingas grupes aprūpinti skirtingus poreikius atitinkančiais baldais, – pataria Fredrikas.
Universalūs ir transformuojamieji mokykliniai baldai
Ikimokyklinio ugdymo metu vaikai turėtų atsipalaiduoti, žaisti, ilsėtis ir mokytis naujų dalykų. Tam reikia universalaus ikimokyklinio ugdymo interjero, kuris leistų laisvai judėti ir burtis bendrai veiklai su kitais, bet būtų ir privačių erdvių individualiai veiklai. Pagrindinė interjero dizaino taisyklė yra pradėti nuo grupinių poreikių ir pritaikyti mokyklinius baldus pagal vaikų skaičių, amžių ir ūgį. Gerai apgalvota mokymosi aplinka įkvėps vaikus žaisti ir skatins juos tyrinėti bei mokytis.
Dėmesys vaikams
Anot ikimokyklinio ugdymo mokytojos Emmie Ellman, įrengiant ikimokyklinio ugdymo įstaigą, svarbiausia atsižvelgti į vaikų poreikius.
„Montessori pedagogikos mokykla propaguoja ryškias neutralias spalvas, kurios kambariui suteikia namų atmosferą, su vaikų ūgiui pritaikytais stalais ir mokyklinėmis kėdėmis. Kambariai turėtų būti pakankamai erdvūs, kad nevaržytų judėjimo laisvės ir vaikų bendravimo, bet būtų vietos ir privatumui bei užsiimti savarankiškai, o tai padėtų susikaupti,“ – pasakoja Emmie.
Emmie rekomenduoja naudoti didelius vaikų ūgiui pritaikytus mokyklinius stalus, grindims pritaikytus išvyniojamus darbo kilimėlius medžiagoms pasidėti, taip pat didelius grindų kilimus susibūrimams ir žaidimams.
Tvarka ir struktūra
Susitvarkyti daug lengviau, naudojant skirtingų tipų mokyklines spinteles ir lentynas. Žemos lentynos žaislams ir knygoms, kad vaikai galėtų patys pasiimti tai, ko jiems reikia, padeda jiems pasijusti lygiaverčiais ugdymo proceso dalyviais ir imtis iniciatyvos. Aukštesnėse lentynose su plastikinėmis dėžėmis, kurias nukelia darbuotojai, gali būti reikmenų, kurie naudojami tik konkrečiai veiklai.
„Geras patarimas yra pažymėti lentynas joms numatytų medžiagų paveikslėliams. Tai padeda lengviau susitvarkyti ir rasti, kas kur padėta. Ikimokyklinio ugdymo aplinkoje itin svarbu tvarka ir struktūra, nes joje lengviau užsiimti ir patiems vaikams,“ – aiškina Emmie.
Vaikų apsauga nuo didelio triukšmo
Jei visą dieną patalpoje netyla triukšmas, vaikai gali pavargti, patirti stresą arba jiems gali būti sunku susikaupti. Prie sienos ir lubų tvirtinamos įvairių formų ir spalvų triukšmo slopinimo priemonės ne tik gali padėti sumažinti triukšmą, bet ir puošia aplinką. Tą patį galima pasakyti apie užuolaidas ir portjeras, kurios taip pat gali būti naudojamos šviesos kiekiui reguliuoti. Taikant keletą paprastų priemonių galima pagerinti garsinę aplinką tiek ikimokyklinukams, tiek darbuotojams. Rinkitės spalvas, kurios geriausiai dera prie interjero.
Skaitykite apie tai, kaip įrengti ikimokyklinio ugdymo įstaigą