Aktyvi klasė - Vammarskolan mokykla, Valdemarsvik

Aktyvi klasė - Vammarskolan mokykla, Valdemarsvik

Valdemarsvik mieste esanti Vammar mokykla susilaukė didelio ir pelnyto dėmesio dėl savo sprendimo naudoti inovatyvius edukacijos metodus. Dalyvaudami 'The Pulse' projekte, mokyklos vadovai, mokytojai bei mokiniai apsiėmė pritaikyti praktikoje tyrimais įrodytą faktą, kad didesnis fizinis aktyvumas gerina mokymosi rezultatus bei didina produktyvumą. Fizinį aktyvumą mokytojai perkėlė į klases taip sukurtdami 'Aktyvias klases', kurias įrengti padėjome mes - AJ Produktai.
Suaugusieji, savo darbo vietose, turi geriausių rezultatų siekti padedančius reguliuojamo aukščio stalus. Mūsų tikslas, aktyviose klasėse, mokiniams sukurti ir suteikti identiškas sąlygas.
Daniel Hermansson, vienas iš Puls projekto iniciatorių

Fizinis aktyvumas gerina mokymosi rezultatus

'Pulse' projektas buvo sukurtas keturių mokytojų iniciatyva, kurie siekė teoriją apie tai, kad fizinis aktyvumas teigiamai veikia mokymosi rezultatus - įrodyti praktikoje. Pasibaigus eksperimentui, visoje mokykloje buvo tik viena klasė, kurios mokinių rezultatai pagerėjo absoliučiai visose disciplinose. Tai ir buvo atsitiktinai pasirinkta klasė, kurios mokinių fizinis aktyvumas, mokymosi metu, buvo padidintas. Rezultatai kalbėjo patys už save, todėl jau netrukus, šis metodas buvo pradėtas taikyti visose vidurinės mokyklos klasėse. Rezultatai gerėja jau keli metai iš eilės, panašu, kad tai tęsis.

Tai kaip gi perkelti teorinius privalumus į praktiką klasėse?

Kuomet kasdienis fizinis aktyvumas už klasės ribų tapo norma, mokytojai paklausė savęs - kaip gi galima būtų fizinį aktyvumą suderinti su edukacine veikla klasėse? Atsakymas susiformavo pats savaime - mokymąsis atliekant lengvus fizinius pratimus.

– Mokomės nuo pėdų į vuršų, - teigia vienas iš projekto iniciatorių Mats Nahlbom, todėl fizinis aktyvumas ir edukacija puikia dera kartu - tai ir yra pamatinis aktyvios klasės akmuo.

Kuomet atėjo laikas šią koncepciją realizuoti, kreipėmės į AJ produktai ir pasiteiravome, ar jie galėtų irengti tokiai veiklai tinkantį interjerą. Atsakymas buvo teigiamas ir AJ produktai sugrįžo nešini inovatyviai mokymosi metodologijai pritaikytu pasiūlymu.

Jums taip pat reikia pagalbos kuriant interjerą? Spauskite čia!

Metodikai tinkantys baldai

Mokiniai mokosi grupėmis po tris arba poromis. Edukacija vykdo patys mokiniai - klausinėja ir tikrina vieni kitų žinias. Klasėje pastatyti trikampiai mokykliniai stalai su triukšmą slopinančiomis stalviršio membranomis - šie baldai idealiai tinka tokiam edukacijos modeliui bei gerina patalpos akistiką.

Minėtas mokymosi procesas vyksta stovint. Stovėdamas žmogus aktyvuoja kūną ir paspartina kraujo cirkuliaciją, kas, savo ruožtu, padidina dėmesio koncentraciją ir leidžia geriau įsiminti naujus dalykus. Kitas labai svarbus aktyvios kasės priedas - ant sienų sumontuotos stiklinės rašymo lentos.

Galimybė nuolatos ir reguliariai keisti kūno padėtį ženkliai gerina žmogaus gebėjimą išmokti. Be to, tokioje klasėje mokytojas žymiai geriau mato visus proceso dalyvius. Be minėtų mokyklinių stalų, aktyvioms klasėms parinkome unikalias mokyklines kėdes, tokias, kurios leidžia mokiniams sėdėti ir standartiškai - atsirėmus į atlošą nugara, ir priekiu - krūtinę atrėmus į nugaros atlošą. Papildomai klasėje pastatėme skirtingus reguliuojamo aukščio stalus, balansines kėdes ir sofą.

Apibendrinant, universalūs baldai mokiniams leidžia lengvai ir greitai keisti darbo padėtį, o tai gerina dėmesio koncentraciją, kas ir yra svarbiausia edukacinių procesų metu. Be to, tokią klasę paprasta pritaikyti ir kitiems užsiėmimams.

Projekto tęsinys jau planuose

Po kelių metų praktikos, galime drąsiai teigti, kad aktyvios klasės ne tik veikia, bet ir yra itin populiarios. Mokiniams labai patinka judėjimo laisvė, kitoks, nei standartinis edukacijos procesas ir galimybė bet kada pakeisti mokymosi vietą. Mokytojai taip pat patenkinti, nes gali produktyviau kontroliuoti mokymosi procesus. Be to, mokytojai pažymi, kad grupėse besimokantys mokiniai labai padeda vieni kitiems.

– Suaugusieji, savo darbo vietose, turi geriausių rezultatų siekti padedančius reguliuojamo aukščio stalus. Mūsų tikslas, aktyviose klasėse, mokiniams sukurti ir suteikti identiškas sąlygas, - teigia Daniel Hermansson.

Aktyvi klasė yra neutrali mokomų dalykų atžvilgiu. Metodas buvo išbandytas ir humanitarinėse, ir tiksliųjų mokslų klasėse. Ateitis aiški - 2022-aisiais įrengti kuo daugiau aktyvių klasių ir taip dar labiau pagerinti rezultatus.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
Prašome palaukti...
*Spausdami Prenumeruoti, Jūs sutinkate su mūsų Privatumo politika.