Kaip hibridinis darbo modelis gali pagerinti rezultatus?

Kaip hibridinis darbo modelis gali pagerinti rezultatus?

Hibridinis darbo modelis atsirado visai neseniai, tačiau akivaizdu, kad jis išliks ir ateityje. Galimybė patiems darbuotojams nuspręsti, kaip jie nori tą dieną dirbti – biure ar nuotoliu, tapo nauju standartu. Taigi, kas svarbiausia kuriant funkcionalią hibridinio darbo erdvę? Kas turi esminę reikšmę? Štai keli patarimai, kurie padės Jūsų organizacijai.
Konferencijų kabinetas su konferenciniais baldais ir ekranu
Akustinis biuro fotelis

Hibridinis darbo modelis – nauda visiems

Šiais laikais procesai vystosi ir kinta itin sparčiai. Yra paskaičiuota, kad artimoje ateityje, vidutinis biuro darbuotojas per mėnesį savo darbo vietoje praleis mažiau, nei 10 dienų per mėnesį. Be to, labai tikėtina, kad absoliučioje daugumoje susirinkimų ar susitikimų bent vienas jų dalyvis dalyvaus nuotoliniu būdu. Taigi, kas būtent daro hibridinį darbo modelį tokiu patraukliu? Atsakymas paprastas – nauda, kurią jaučia ir darbdaviai, ir darbuotojai.

Naudos darbuotojams:

  • Taupomas laikas, kuris sugaištamas kelionei į darbą – geresnis darbo-poilsio balansas
  • Galimybė dirbti visiškai netrukdomam ir maksimaliai susikaupus
  • Didesnė asmeninio laiko kontrolė – mažiau streso ir geresnė savijauta
  • Didesnis pasitenkinimas darbo-asmeninio gyvenimo balansu  

Naudos darbdaviams:

  • Labiau patenkinti ir laimingi darbuotojai
  • Didesnis produktyvumas – motyvuoti darbuotojai pasiekia geresnių rezultatų
  • Patrauklesnis darbdavys – lengvesnė naujų darbuotojų paieška, paprastesnis esamų darbuotojų išlaikymo procesas

Esminės hibridinio darbo modelio sritys

Jau žinome, kad hibridinis darbo modelis įtakoja teigiamus pokyčius, tačiau, norint, kad tranzicija tarp darbo biure ir hibridinio darbo įvyktų sklandžiai, būtina sukurti hibridiniam darbo modeliui tinkamas sąlygas bei erdves.

  • Darbo aplinka – biure ir nuotolyje
  • Vadovavimas – pasitikėjimas, aiškios taisyklės ir paskirstytos atsakomybės

Darbo aplinka

Pasak hibridinio darbo modelio teorijos, kiekvienas darbuotojas turi turėti galimybę rinktis savo darbo vietą. Tam, kad ši praktika funkcionuotų tinkamai, verta išanalizuoti skirtingas darbo aplinkas – biure ir nuotolyje.

Namų biuras: darbo aplinka – darbdavio atsakomybė, visiškai nesvarbu, kur pati aplinka yra. Kadangi kontroliuoti namų biurus yra sudėtinga, verta darbuotojams padėti susikurti maksimaliai ergonomiškas darbo aplinkas namuose.

Skaitykite daugiau apie namų biuro ergoniką

Komunikacija: Kas gi gali paskatinti darbuotoją keisti darbą namuose į darbą biure? Susitikimas su kolegomis, galimybė atlikti komandinius darbus, projektų vystymas – šiuos darbus atlikti yra žymiai lengviau esan vienoje pataloje. Tačiau, tokiu atveju, jei biuro aplinka taps didele komandinio darbo erdve, vertėtų pagalvoti apie kelių konferencinių patalpų įrengimą. Galbūt mažesnes konferencines patalpas sukurti didžiojoje biuro konferencijų erdvėje? Kelios nedidelės susitkimų erdvės komandiniam darbui duos žymiai daugiau naudos, nei viena – didelė konferencijų patalpa.



Individualios darbo vietos: Nedidelės, atskiros susitikimų patalpos gali puikiai tarnauti ir kaip individualiam darbui skirti tylos kabinetai. Tokiuose kabinetuose darbuotojai gali sukaupti ir atlikti maksimalios dėmesio koncentracijos reikalaujančius darbus. Be to, itin svarbu turėti galimybę keisti darbo padėtį ir dirbti ergonomiškai tuomet, kai mūsų kūnas ar protas to pareikalaus. Pakelti ar nuleisti reguliuojamo aukščio stalą darbo vietoje, dirbti sėdint valgomajame ar poilsio zonoje, užsidaryti ramiam darbui tylos kabinete – darbuotojai turi turėti iš ko rinktis. Ar Jūsų darbo aplinkoje, šiuo metu, yra tokio pasirinkimo galimybė? Maksimaliai universalus, lengvai keičiamas ir pritaikomas biuro interjeras didina bendrą darbo aplinkos komforto lygį.

Technologijos ir ateitis: Hibridinio darbo modelio pavadinimas informuoja apie tai, kad šiame darbo modelyje turi būti paprasta maksimaliai bendrauti ir gyvai, ir skaitmeninėje erdvėje. Tam, kad skaitmeninis bendravimas būtų patogus ir paprastas – tinkama konferencijų įranga turi būti įrengta keliose patalpose. Patalpų įrengimą vertėtų atlikti taip, kad visi be išimties susitikimų dalyviai jose jaustųsi jaukiai. Vienas patarimas: didijį ekraną kabinti ilgojoje konferencinio stalo pusėje tam, kad skaitmeniniu būdu susitikimuose dalyvaujantys kolegos matytų visus konferencijos dalyvius.

Patogus ir lengvas bendravimas: Būtent gyvas bendravimas yra pagrindinis magnetas, kuris traukia darbuotojus į biurus. Naudojant hibridinį darbo modelį, gyvas bendravimas įgauna dar didesnę reikšmę. Taigi, įrenginėdami hibridino dar aplinkas, būtinai pagalvokite apie jaukias, privačias neplanuotų susitikimų patalpas. Viskas, ko reikia tokioms patalpoms, tai sofos, foteliai, stalai bei kavos ir vandens aparatai – visa kita įvyks savaime.
Dvi moterys prie nešiojamo kompiuterio

Vadovavimas

Atsakomybių perdavimas darbuotojams – sudėtingas procesas vadovams. Tam reikalingas maksimalus vadovų pasitikėjimas savo darbuotojais ir darbuotojų gebėjimas patiems planuoti ir atlikti užduotis. Abipusis pasitikėjimas – būtina hibridinio darbo modelio sąlyga. Leiskite darbuotojams augti patiems.

Paleiskite kontrolę: Vadovams yra itin svarbu matyti darbą ne, kaip lokaciją, o kaip procesą, kurio dalimi esi pats. Kuomet tai pasiekti pavyks, geografija ir darbo valandos praras savo svarbą. Darbuotojams suteikite ne tik optimalias sąlygas darbui atlikti, bet ir atsakomybių laisvę – stebėkite, kaip auga pasitenkinimas darbo procesais, jau nekalbant apie lojalumo stiprėjimą.

Deleguokite atsakomybes: Gerai funkcionuojančiai hibridinio darbo aplinkai būtinas ne tik naujo tipo vadovavimas, tačiau ir darbuotojų gebėjimas prisiimti atsakomybes. Atsakomybės sąvoka, šiuo atveju, savyje apjungia pastangas, bendradarbiavimą, bendravimą, darbo kultūrą ir bendrų tikslų siekimą. Tai būtent tas atvejis, kada vienas už visus ir visi už vieną.
Aiški politika: Labai svarbu sukurti maksimaliai aiškią komandos struktūrą. Įvardinkite kiek dažnai darbuotojams reikia pasirodyti biure, ką tiksliai jie turi daryti dirbdami iš namų ir kokiais būdais bus vykdoma komunikacija. Tikslus užduočių planavimas pagal individualius darbuotojų įgūdžius bei optimali vidinė komunikacija – būtini. Ir, turbūt svarbiausia, reikia užtikrinti, kad kiekvienas darbuotojas gerbs ne tik savo, tačiau ir savo kolegų laiką.

Dabar Jūs jau žinote kokias sritis vertėtų tobulinti ar sukurti nuo nulio, siekiant sklandžiai pereiti prie hibridinio darbo modelio. Dabar asmeniškai Jūsų ir Jūsų darbuotojų eilė žengti sekantį žingsnį. Sėkmės!

Gaukite mūsų interjero dizaino ekspertų patarimus!

Mes, AJ Produktai, visada pasiruošę Jums pagelbėti ir patarti interjero dizaino bei sprendimų klausimais. Turite klausimų apie baldų apmušalo pasirinkimą, norite pasisemti įkvėpimo ar sužinoti koks interjero sprendimas geriausiai tiktų Jūsų turimai erdvei - susisiekite su mumis. Mes džiaugsimės galėdami Jums pagelbėti!
Organizacijos tipas
Įrašykite savo klausimąPrisegti failą
Spausdami SIŲSTI Jūs sutinkate su AJ Produktai Privatumo Politika.

Naujienos ir ypatingi pasiūlymai tiesiai į Jūsų el. pašto dėžutę!

Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus ir darbo vietas tobulinančius produktus? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!
Prašome palaukti...
*Spausdami Prenumeruoti, Jūs sutinkate su mūsų Privatumo Politika.