HR specialisto patarimai - grįžimas į naująjį biurą
Koks yra darbas biure šiais laikais?
Šiais laikais, daug darbuotojų varijuos tarp darbo biure ir darbo namuose. Tęsiantis tokiai situacijai, kiekvienas biuras turės prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir labiau hibridinio darbo pobūdžio. Skirtingai nei iki pandemijos, dabar biurai vis dažniau tampa susitikimų vietomis, nei darbo erdvėmis, kuriose dirbama nuo 8 iki 17 val. Ateityje keliausime į biurą pabendrauti su kolegomis, susitikti intensyvaus kūrybiško darbo sesijoms ir pan.Kokie yra grįžimo į biurą pranašumai bei iššūkiai?
Turbūt vienas iš didžiausių grįžimo dirbti į biurą privalumų yra socialinė darbo pusė. Daugelis darbuotojų, ilgą laiką dirbdami iš namų, jautė ir jaučia soacialinio bendravimo deficitą. Gyvas bendravimas yra nepakeičiamas, tai dalykas, kurio žmogui trūksta.Be to, dirbant per atstumą, buvo tikrai nelengva auginti verslą, tobulinti darbo metodus bei tobulėti patiems. Kūrybiško darbo sesijos ir aktyvūs trumpi susirinkimai retai būna labai produktyvūs, kai jie organizuojami ne gyvai, o virtualiai.
Tai, kas dirbant iš namų skaitėsi pranašumu, grįžus dirbti į biurą gali tapti iššūkiu. Kai kuriems darbuotojams ir vėl tenka keliauti ilgą kelią iki biuro ir atgal – namo. Visgi, turbūt didžiausias iššūkis yra tas, kad kievienam dirbti į biurą grįžusiam darbuotojui reikia vėl įprasti dirbti aplinkoje, kurioje yra daug žmonių. Štai keli patarimai, kurie Jums leis greičiau priprasti prie pasikeitusių aplinkybių.
Ko labiausiai reikėtų grįžus dirbti į biurą?
- Mažesnių darbo vietų ir jaukesnių asmeninių erdvių
- Daugiau nedidelių susitikimų/posėdžių patalpų su visa reikiama technine įranga
- Daugiau jaukių darbo erdvių socialiniam bendravimui ir kūrybiškiems susitikimams
Kadangi biuras vis labiau tampa inovacijų, kūrybos bei socialinių susitikimų erdve – tradicinių darbo vietų poreikis taip pat kinta.
Šiuo metu daug verslo struktūrų kalba apie tradicinių biuro ervių mažinimą, tačiau, tuo pačiu, kalbama ir apie socialinių erdvių, tokių kuriose bus kuriama ir diskutuojama, didinimą bei praplėtimą.
Virtualūs susitkimai ir posėdžiai tęsis ir pandemijai pasibaigus, net jei dauguma darbuotoju bus grįžę dirbti į biurus. Būtent dėl šios priežasties bus būtina įsirengti ir turėti skaitmeniniams posėdžiams skirtas aplinkas – mažesnes patalpas su puikiu bevieliu interneto ryšiu ir kita technine įranga.
Pagrindinis patarimas darbui biure?
Darbdaviui tenka didžiulė atsakomybė įrenginėjant optimaliai patogias darbo vietas į biurus grįžtantiems darbuotojams.
Pavyzdžiui Švedijoje yra priimtas įstatymas, taip vadinamas Švedijos Darbo Aplinkos Aktas (Arbetsmiljölagen), kuris labai tiksliai ir aiškiai nurodo, kad darbo aplinka privalo užkirsti kelią traumoms, ligoms ir pan., o sudarytos sąlygos privalo būti tinkamos individualiems darbuotojų fiziniams bei prishologiniams poreikiams.
Patikrinkite ir apžiūrėkite visą turimą techninę įrangą, įsitikinkte, kad ji optimali ir tinka patogiam virtualiam bendravimui. Techniniai nesklandumai atima labai daug laiko, todėl tam reikia pasiruošti iš anksto!
Pasirūpinkite optimaliu darbo grafiku, kuris leistų darbuotojams tarpusavyje bendrauti reguliariai. Darbo sesijos, pietūs ir kavos pertraukėlės turi milžinišką reikšmę kuriant komandinę dvasią ir bendrumo jausmą.
Išanalizuokite dabartines darbo erdves, pagerinkite socialinio bendravimo zonas. Patogi ir optimali darbo aplinka bus labai svarbus ir ateityje tinkamai konkuruoti darbo rinkoje leidžiantis faktorius.