Viena klasė – daug individualiai pritaikytų mokymosi erdvių
Fonas: išbandymas ateičiai
Kol Andersbergo mokykla buvo rekonstruojama, direktorius Maksui Frimanui suteikė visišką kūrybinę laisvę sukurti idealią klasę 3–5 klasių mokiniams. Tai yra didelio masto eksperimentas, siekiant išsiaiškinti, ar lankstus interjero dizainas suteikia daugiau galimybių įvairioms mokymo filosofijoms ir leidžia lengviau pritaikyti mokymosi aplinką pagal vaikų poreikius.
Jei bandymas bus sėkmingas, kai kurie arba visi nauji baldai bus naudojami kitose mokyklos klasėse. Be to, Makso kolegos taip pat turės galimybę išbandyti naują klasę ir prisidėti prie grįžtamojo ryšio.
Bendradarbiavimas iš karto pavyko puikiai
Mes, „AJ Produktai“, anksti įsitraukėme į projektą ir greitai užmezgėme gerą kontaktą tiek su mokyklos vadovybe, tiek su pačiu Maksu. Pasitarus su specialiaisiais pedagogais, sudarėme pageidavimų sąrašą. Anot Makso, buvo suteikta labai daug laisvės patobulinimams:
„Anksčiau buvo tik aukšti suolai ir kėdės, o klasės priekyje buvo kilimas, ant kurio atsisėsdavo mokiniai, norėdami pailsėti nuo sėdėjimo ant kėdžių. Norėjau sukurti klasę su keliomis darbo vietomis, kad galėčiau kiekvienam mokiniui pasiūlyti idealią mokymosi aplinką, priklausomai nuo jų individualių poreikių“.
Vaikai mokosi įvairiais būdais
Pagrindinis tikslas buvo sukurti ramią aplinką mokiniams. Kai kurie mokiniai patogiai jaučiasi prie savo mokyklinių stalų, o kiti geriausiai susikaupia sėdėdami atskirai, individualiai. Kai kurie nori sėdėti ant sofos, o kai kuriems gali prireikti energijos išliejimo erdvės, norint sutelkti dėmesį mokymuisi. Maksui taip pat buvo svarbu įkvėpti vaikus skaityti, kad jie galėtų lavinti savo kalbos įgūdžius.
Mūsų komanda atidžiai išklausė Makso poreikį. Prisidėjome savo žiniomis apie tikrai gerai veikiančias mokymosi aplinkas ir sukūrėme išsamų interjero dizaino pasiūlymą, kuriame buvo kruopščiai atrinkti produktai. Rezultatas buvo lankstus sprendimas, atveriantis galimybes ir Maksui, ir jo mokiniams.
Norų sąrašas tampa realybe
Mūsų produktų surinkėjų komanda viską, įskaitant rūbinės įrangą, pristatė ir sumontavo per vieną dieną. Kitą dieną visa klasė buvo paruošta pamokoms. Šiuo metu klasėje yra dvi papildomos darbo vietos su reguliuojamo aukščio stalais, stalinis dviratis ir balansavimo kėdė, du akustiniai foteliai aukštais kraštais, padedantys mokiniams susikaupti, kampinė sofa, paslėpta už garsą sugeriančio ekrano, žemos sėdynės ir rašomieji stalai su ratukais.
- Pirmoji vaikų reakcija buvo „oho!“, nes klasė buvo visiškai kitokia, nei buvo anksčiau. Pirmą savaitę jie net pasilikdavo pasibaigus pamokoms, kad galėtų pasidžiaugti ir pabūti naujoje gražioje aplinkoje, – sako Maksas.
Rezultatas – geresnė mokymosi aplinka
Maksas dažnai padalina klasę į dvi dalis. Vienai pusei veda pamoką, o kita – atlieka peržiūros užduotis.
„Nedidelėje grupėje lengviau paaiškinti, atsakyti į klausimus ir padėti kiekvienam mokiniui, o naujasis išdėstymas veikia tikrai puikiai. Anksčiau grupės sėdėdavo viena šalia kitos. Dabar savarankiškai dirbantys mokiniai pasklido po visą patalpą, o tai sukuria tylesnę, ramesnę ir efektyvesnę mokymosi aplinką vaikams, kuriuos mokau“.
Daugiau mokymo galimybių
Akivaizdu, kad naujasis klasės išdėstymas patinka ir mokytojams, ir vaikams. Makso kolegos taip pat nori pertvarkyti bei labiau išplėtoti savo klases.
„Didžiausias mano, kaip mokytojo, skirtumas yra tas, kad galiu pasirinkti mokyti vaikus keliais skirtingais būdais. Tai privilegija, už kurią esu labai dėkingas.“
Didesni pasirinkimo variantai padidina mokinių galimybes rasti mokymosi aplinką, atitinkančią jų poreikius.
„Vienas mokinys, kuris retai galėjo sukoncentruoti dėmesį visos pamokos metu, dabar sėdi viename iš fotelių ir viską seka iš tolo, bet vis dar yra klasėje. Kitas, kuris vaikščiojo ir kalbėjo, dabar sėdi ant minamo dviračio prie savo mokyklinio stalo ir nebetrukdo kitiems, o tai yra teigiamas pokytis.“
Populiarūs produktai
Patogus sėdėjimas skatina mokinius skaityti
Kitas teigiamas bruožas yra tai, kad kampinė sofa ir foteliai padėjo mokiniams mėgautis skaitymu, o tai gerina vaikų kalbos įgūdžius. Patogiai sėdint ar gulint skaityti knygą yra smagiau ir maloniau.
- Kalbant apie skaitymą, mokinys atsisėdo į fotelį su knyga ir pasakė: „Dabar aš tikrai jaučiuosi kaip namie!“ Manau, kad tai puikus įvertinimas, – šypsodamasis užbaigia Maksas.