Nuo maisto iki bendruomenės: teigiamos pietų patirties kūrimas

Nuo maisto iki bendruomenės: teigiamos pietų patirties kūrimas

Vieta atsipūsti ir pabendrauti – mokyklos valgykla skirta ne tik susiburti mokiniams ir suaugusiesiems, bet ir suteikti erdvę, kurioje pagrindinis dėmesys tektų ne mokslui. Solentiūnos „Dibber“ tarptautinėje mokykloje drauge su pedagogais siekėme sukurti optimalią erdvę, skirtą sveikatai, gerovei ir bendruomenei.
Jeremy Brooks yra Solentiūnos „Dibber“ tarptautinės mokyklos direktorius, ir vienas iš svarbiausių jo prioritetų buvo pasiekti, kad naujoji mokyklos valgykla taptų ramybės oaze, kurioje tiek vaikai, tiek suaugusieji galėtų pasisemti energijos ir entuziazmo mokytis ar dirbti. Jo manymu, visiems akivaizdu, kad vaikams išties patinka jų naujoji valgykla.
– Pagrindinis skirtumas, kurį pastebėjome per pirmąsias kelias dienas, buvo tas, kad vaikai be galo džiaugėsi ir buvo laimingi, nes tai buvo visiškai nauja aplinka. Tačiau taip pat pastebime, kad naujojoje valgykloje jie nurimsta, kai jie vis labiau prie jos pripranta, – pasakoja jis.

Andreas Broman yra socialinių mokslų mokytojas ir pritaria dėl valgyklos poveikio mokiniams. Jo nuomone, nuo šiol pavalgę mokiniai susirenka į klasę pailsėję, tad akivaizdu, jog jie geriau pailsi per pietų pertrauką.

Maistingas ir skanus mokyklinis maistas tiesiog būtinas užtikrinti vaikų sveikatą ir gerovę. Tyrimai rodo, kad geri ir subalansuoti pietūs mokykloje gali turėti įtakos vaikų dėmesiui, gebėjimui mokytis ir elgesiui. Solentiūnos „Dibber“ mokykla taiko savo pasaulinę koncepciją „Geras maistas“, kad mokiniams būtų siūlomas maistingas ir skanus maistas, padedantis palaikyti gerą sveikatą ir gerovę. Tuo pat metu, rekonstruojant valgyklą, buvo siekiama suteikti dar geresnių įspūdžių pietų metu.

Rickard Lundberg yra atsakingas už „Gero maisto“ koncepciją ir mano, kad maloni atmosfera skatina geresnį apetitą.

– Pietaujame kasdien, o aplinka, kurioje valgome, taip pat yra svarbi mitybos dalis. Maloni pietų aplinka skatina bendrauti. Reikia stengtis sukurti jaukią atmosferą. Mūsų manymu, mokytojams labai svarbu kalbėtis su mokiniais įvairiomis temomis, pradedant jų kasdienybe, baigiant pietumis, – teigia jis.

Fizinio lavinimo mokytoja Anja Knezevic susitinka su mokiniais, kai jiems reikia energijos fizinei veiklai ir jie nesėdi prie stalo. Ji iškart pastebėjo, kad naujoji valgykla ir pietūs naudingi tiek valgykloje, tiek už jos ribų.

– Mokiniams patinka mūsų naujoji valgykla. Vaikai valgo kur kas ramiau ir jiems išties patinka aplinka. Kaip mokytoja, matau, kad valgykla taip pat veikia jų bendrą gerovę ir jų akademinius rezultatus, – pastebi ji. 

Bendruomenė ir žaluma

Socialinių mokslų mokytojas Andreas Broman kasdien pietauja valgykloje ir pastebi, kad nuo šiol vaikai labiau linkę eiti į valgyklą. Anksčiau vaikai užsukdavo į valgyklą tik užkąsti ir iškart išeidavo, bet dabar jis mato, kad jie užsibūna ilgiau ir bendrauja.

Jo mėgstamiausia naujosios valgyklos savybė, regis, kuri patinka tiek suaugusiesiems, tiek vaikams – galimybė kaskart atsisėsti skirtingai. Anksčiau valgykloje stovėjo ilgi stalai, o dabar joje įrengti įvairaus aukščio ir kombinacijų stalai ir kėdės.

 

Kai Solentiūnos mokyklos šeštokai pradeda rinktis pietų mokyklos valgykloje, jie kaipmat pasklinda po patalpą. Vieni atsisėda tiesiai prie aukštų stalų, kiti – prie stačiakampių stalų, kur vietoj valgomojo kėdžių yra suolai*. 

Nellie ir Signe yra bendraklasės ir vienbalsiai sutinka, kad joms labiausiai patinka sėdėti ant suolo, nes tuomet nereikia sėdėti susispaudus.

– Manau, kad naujieji suolai yra puikūs, nes galime sėdėti keturiese vienoje pusėje ir trise kitoje. Dėl to niekam netenka sėstis ant stalo krašto, – sako Nellie.

Jų klasės draugams taip pat patinka, kad skirtingos stalo dalys yra atribotos aukštais gėlių loveliais*. Gėlių loveliuose žaliuojantys augalai suteikia spalvų ir pietų metu padalina salę į mažesnes erdves.

– Nuo šiol smagu sėdėti tik su savo draugais. Anksčiau visi sėdėdavo kartu, bet dabar galime pasirinkti, ar norime sėdėti su daug vaikų ar tik su keliais, – dėsto Azjargal.

Kaip mums pavyko pasiekti, kad naujoji mokyklos valgykla susilauktų tokio pripažinimo?  

Įmonė „AJ Produktai“ dirba su klientais, kad sukurtų bendrą jų poreikių vaizdą, kad galėtų tapti ilgalaikiais partneriais. Neužtenka būti vien tiekėju, labai svarbu bendradarbiauti ir dalytis savo žiniomis apie interjero dizainą, kad mokyklos vadovybė ir mokytojai galėtų susitelkti į mokinius ir savo darbą.
 
Mums labai svarbu, kad mūsų kuriami sprendimai palaikytų mokyklos švietimo kryptį. Solentiūnos „Dibber“ tarptautinėje mokykloje buvo siekiama sustiprinti gerovės pojūtį ir sukurti teigiamą patirtį pietų metu, taikant koncepciją „Geras maistas“.

Anna Eneroth yra „AJ Produktai“ nepriklausomų mokyklų sutarčių vadybininkė ir mano, kad vienas didžiausių mūsų privalumų yra tai, kad galime dirbti su klientu nuo vizijos iki įrengimo.

– Mes dalyvaujame ankstyvoje planavimo stadijoje, neretai kuriame visas baldų koncepcijas su klientu, siekdami užtikrinti, kad jos atitiktų jų profilį ir prekės ženklą, – pasakoja Anna.

Direktoriui Jeremy Brooks buvo labai svarbu gauti pagalbos įrengiant naująją valgyklą nuo pat pradžių iki galo. 

– Mes pasirinkome „AJ Produktai“ todėl, kad su jais galėjome susėsti nuo pat pradžių ir išdėstyti savo poreikius. Jie su mumis buvo kiekviename žingsnyje, ir padėjo pasiekti turimą rezultatą. Aš išmanau švietimą, o ne baldus ar valgyklas. Tačiau pasitelkdami jų žinias, kartu sugebėjome sukurti tikrą stebuklą savo naujojoje valgykloje.

Mityba švietimo įstaigose – „Geras maistas“

„Geras maistas“ yra bendra koncepcija, taikoma visose „Dibber“ mokyklose ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose Švedijoje ir kitose šalyse. Šią koncepciją „Dibber“ sukūrė kartu su mokyklos virėjais ir pedagogais, kad gamintų patiekalus, kurie nebūtų vien tik lėkštėje pateiktas maistas. Visas maistas ruošiamas centralizuotai bendroje virtuvėje, o tada baigiamas gaminti kiekvienoje mokykloje ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Taip užtikrinama, kad maistas visur būtų kokybiškas ir maistingas, nepriklausomai nuo to, kurioje mokykloje vaikai mokosi.  
Ši koncepcija pagrįsta keturiomis pamatinėmis vertybėmis: kokybiškomis sudėtinėmis dalimis, išsamiomis žiniomis, dėmesiu aplinkosaugai ir teigiama maisto patirtimi. Laikas, kurį mokiniai ir pedagogai praleidžia valgydami, taip pat turėtų padėti nurimti ir teikti malonių įspūdžių, kad mokiniai galėtų pabendrauti vieni su kitais ir su mokytojais.

Mūsų interjero dizaino pasiūlymo santrauka:

Pasitelkę skirtingo aukščio sėdimus baldus, padalinę patalpą į skirtingas zonas ir naudodami ramią spalvų paletę, sukūrėme malonią ir patrauklią valgyklą, kuria daugelį metų džiaugsis tiek suaugusieji, tiek vaikai. 

*Norėdami gauti daugiau informacijos apie šiuos produktus, susisiekite su mumis info@ajproduktai.lt

Padėsime įrengti valgyklą! 

Reikia įkvėpimo ar pagalbos įgyvendinant projektą, skirtą atnaujinti mokyklos valgyklą? „AJ Produktai“ turi specialią mokyklų ir viešųjų erdvių interjero dizaino ekspertų komandą, tad padėsime Jums su malonumu.

Parašykite mums el. laišką arba paskambinkite mums numeriu  +37052785980.  
Rašyti el. laišką  

Peržiūrėkite visą mūsų produktų asortimentą mokykloms