5 faktai, kurių Jūs tikrai nežinojote apie hibridinį darbo modelį
1. Darbdavio sprendimas
Nuotolinis darbas vis labiau populiarėja ir dar labiau populiarės ateityje. Daugumai darbuotojų hibridinis darbo modelis jau tapo arba ateityje taps savaime suprantamu standartu. Visgi, Jūs, kaip darbuotojas, negalite reikalauti dirbti iš namų, tai yra darbdavio sprendimas. Būtent darbdavys sprendžia kaip ir kokiu būdu bus atliekamos darbo užduotys. Būtina paminėti ir tai, kad didelė dalis darbdavių jau įsitikino nauda, kurią kuria darbas iš namų, todėl tokio darbo būdo pasiūlymas tapo kone privalomu siekiant prisivilioti naujus darbuotojus ar netgi išlaikyti esamus. Dauguma darbdavių pastebėjo ir tai, kad hibridinis darbo modelius leidžia labai nemažai sutaupyti - nebėra būtinybės nuomoti didelių biuro patalpų. Faktas yra tas, kad kadaise priverstinai suformuotas darbo būdas jau tapo darbo modeliu, kuris naudingas abiems pusėms - ir darbuotojams, ir darbdaviams.
2. Darbdavio atsakomybė
Darbo vieta - darbdavio atsakomybė, visiškai nesvarbu, kur fiziškai ji yra - biure ar darbuotojo namuose. Kitais žodžiais tariant, būtent darbdavys privalo pasirūpinti funkcionalia ir saugia darbo vieta, net jei tai yra darbuotojo namai. Maža to, darbdavys privalo reguliariai domėtis besikeičiančiais poreikiais tam, kad galėtų tobulinti darbo vietas. Pavyzdžiui, darbuotojas gali pageidauti namie įrengti ergonomišką darbo aplinką su reguliuojamo aukščio stalu ir aktyvaus sėdėjimo kėde.
Tačiau, ką daryti tada, kai dirbant iš namų nutinka nelaimingas atsitikimas?
Tam, kad toks įvykis būtų draudiminis, būtina įrodyti, kad jis nutiko tuo momentu, kai darbuotojas atlikinėjo darbo užduotį. Reikia suprasti, kad įvykis bus draudiminis, jei darbuotojas užklius už darbinio kompiuterio laido namuose, bet nebus tokiu - jei darbuotojas susižalos namų virtuvėje.
3. … bet ir darbuotojo atsakomybė
Nors darbdavys yra pilnai atsakingas už darbo vietą darbuotojo namuose, pats darbuotojas taip pat turi atsakomybių - pavyzdžiui jis privalo informuoti darbdavį apie riziką keliančius veiksnius savo namuose. Tai itin svarbu dėl to, kad darbdavys nemato darbuotojo darbo aplinkos, todėl būtent darbuotojas privalo darbdaviui suteikti visą reikiamą informaciją šiuo klausimu. Hibridinio darbo modelio organizavimo procese svarbiausia yra gerai funkcionuojanti darbdavio bei darbuotojo komunikacija.
4. Namų biuro baldai
Tarkime, Jūs ir Jūsų darbdavys jau sutarėte, kad didžiąją dali savo darbo užduočių galite atlikti iš namų. Dabar pagrindinis abiejų pusių tikslas - sukurti funkcionalų, patogų ir saugų biurą namuose. Svarbu žinoti tai, kad visi įrankiai bei baldai, kurie bus naudojami darbui iš namų, gali būti įtraukiami į įmonės apskaitą. Štai keli produktai, kurie leis lengviau sukurti patogią darbo aplinką namuose:
Kadangi didžioji dauguma darbuotojų savo darbo užduotis atlieka sėdėdami prie stalo, yra itin svarbu sukurti ergonomišką darbo vietą, kurioje darbuotojas galėtų dirbti ergonomiškai taisyklingai - keisti reguliuojamo aukščio stalo aukštį ir reguliariai keisti sėdėjimo poziciją.
Tvarka ir dar daugiau tvarkos
Tinkami daiktų saugojimo baldai yra tiesiog būtini bet kuriam namų biurui tam, kad namai nepavirstų viena didele betvarke. Rekomenduojame įsigyti namų biurams pritaikytus, vietą taupančius baldus, kurie nenaudojami užima labai mažai vietos. Pavyzdžiui reguliuojamo aukščio staliukas su atverčiamu stalviršiu ir ratukais - tai ir puikus darbo įrankis, ir funkcionali bei mobili vieta daiktams susidėti.
Tinkamas apšvietimas
Apšvietimas turi esminę reikšmę Jūsų produktyvumui. Siekiant sukurti optimalų apšvietimo sprendimą, būtina tarpusavyje derinti natūralią ir dirbtinę šviesas. Darbo vieta namuose turėtų būti pozicionuojama šalia arba netoli lango taip, kad natūralios šviesos pakaktų darbui, bet šviesos šaltinis neatsispindėtų kompiuterio ekrane.
Viskas, ko reikia funkcionaliam biurui namuose
5. Darbdavys taip pat yra atsakingas už socialinę darbuotojo darbo aplinką
Darbas iš namų turi tikrai daug privalumų. Tai labai patogu. Taip susitaupo labai daug laiko. Taip padidėja darbo efektyvumas. Savo kasdieną galima planuotis taip, kaip reikia Jums.
Visgi, be visų privalumų yra ir tam tikrų spąstų į kuriuos pakliūti gali tiek darbdavys, tiek darbutojas dėl to, kad skirtingai nei anksčiau, dabar jie nebesusitinka akis į akį. Dėl šios priežasties, labai rekomenduojama palaikyti reguliarų ir tamprų ryšį tiek su darbdaviu, tiek su savo kolegomis - ir tais kurie dirba iš namų, ir tais, kurie liko dirbti biure. Socialinio bendravimo veiksnys hibridinio darbo modelyje turi esminę reikšmę.
Ar turima įranga yra tinkama hibridiniam darbui, hibridiniams posėdžiams ir susirinkimams? Kuomet galimybė susitikti gyvai yra ribota - itin svarbu įsigyti hibridiniam darbui būtina įrangą.
Komunikacija
Ar visi dalyvaujantys hibridiniuose susirinkimuose jaučiasi lygiaverčiais proceso dalyviais? Kalbėkitės ne tik apie darbą, pasidomėkite kaip jaučiasi Jūsų kolegos, darykite reguliarias pertraukas.
Komandinė dvasia
Kaip Jums sekasi atlikti komandinio darbo užduotis, kuomet dalis Jūsų kolegų dirba iš namų, o dalis biure?
Susitikimai
Kokio tipo susirinkimai ir susitkimai galimi virtualioje erdvėje, o kurie jų turėtų būti fiziniai? Elektroninis paštas toli gražu ne visada yra tinkamiausia komunikacijos priemonė - mes turime susitikti ir bendrauti su savo kolegomis gyvai, ypač kai dalis personalo dirba nuotoliu.