Mokykliniai baldai, kurie kuria sveikesnę edukacinę aplinką ir geresnį mikro klimatą
- Jaunoji karta, būtent jie yra atsakingi už šiuos pokyčius, - teigia Pauline.
Viskas prasidėjo 2001 metais, kada kaimelio moterys nusprendė, kad joms būtinas vaikų darželis. Šiandien, po daugiau, nei 20 metų, Nakamtenga kaimelyje yra ne tik vaikų darželis, bet ir sveikatos priežiūros įstaiga, odontologijos kabinetas, organizuoti gyvulininkystės ūkiai, veikia keli verslai ir didžiausias bendruomenės pasidižiavimas - pilnavertė 450 mokinių mokykla.
– Man tikrai snku žodžiais nupasakoti, kiek svarbi yra mokykla. Dabar mes galime vaikams pakloti tvirtą pagrindą po kojomis, leisti jiems tobulėti, kurti geresnį rytojų bei tikėti juo, - su pasididžiavimu pasakoja Pauline.
Šiandien ji vadovauja Yennenga Progress programos operacijoms, o 2001 metais ji pradėjo, kaip pradinių klasių mokytoja.
Jaunoji karta atsakinga už teigiamus pokyčius
Mokykla buvo pradėta statyti 2006 metais.
– Mes skatinami vaikus būti smalsiais. Naujai atvykę mokytojai dažnai nustemba, nes mokiniai jiems užduoda labai ir labai daug klausimų bei yra labai žingeidūs. Norėdami, kad mūsų vaikai nesustotų tobulėję, privalėjome pastatyti bei įrengti funkcionalią ir patogią edukacinę aplinką, kurios koncepcija remtųsi į kūrybiškumą bei žingeidumą.
Begant metams, kaimelyje taip pats įsteigėme sveikatos priežiūros įstaigą. Ši įstaiga labai glaudžiai bendradarbiauja su mokykla, nes pagrindinis jos tikslas - puiki mokinių sveikata. Tai ypatingai svarbu maliarijos sezono metu, kuomet vaikai į mokykla keliauja autobusais.
– Net neabejoju, kad be mokyklos kaimelis nebūtų įsivystęs iki tokio lygio, kokį matome šiandien. Viskas prasideda nuo mokyklos ir edukacijos, nes būtent jaunoji karta kuria bei įtakoja teigiamus pokyčius.
Savo jėgomis sukurtas kaimas
Vienas iš svarbiausių mūsų pasiektų tikslų - vaikų tėvai pradėjo žymiai labiau vertinti išsilavinimą ir jo svarbą. Kitas pasiektas tikslas - žengtas didelis žingsnis lyčių lygybės link. Kai atidarėme mokyklą, absoliuti dauguma mokinių buvo berniukai.
– Didžioji dauguma mokinių tėvų, kai jie patys buvo vaikai, nėjo į mokyklą, jiems tai tiesiog buvo draudžiama. Tačiau šiandien, tėvai jau pilnai suvokia naudą, kurią neša išsilavinimas jų vaikams, todėl kiekvienų mokslo metų pradžioje susiformuoja norinčiųjų mokytis eilės.
Stina Berge Yennenga Progress generalinė sekretorė pastebi, kad mokykla tapo tikrais kaimelio bendruomenės namais. Maža to, bendruomenė jau išsiplėtė toli už kaimelio ribų. Mūsų tikslas yra sukurti maksimaliai stiprią bei tvirtus ryšius turinčią bendruomenę.
– Dirbdami stengiames laikytis 17-os pagrindinių JT nustatytų vystymosi tikslų, tačiau, tuo pačiu, šiuos tikslus pritaikome sau - konkrečiam kaimeliui ir jo bendruomenei. Edukacija svarbu, tačiau ne mažiau svarbu yra švarus geriamas vanduo, žalioji energija, darbo vietų kūrimas bei bendruomenės tvarumas, - teigia Stina.
Pietūs visą ko pagrindas
Kaimo mokykloje dienos ilgos ir intensyvios, užpildytos pamokomis, namų darbais bei papildomais užsiėmimais. Mokyklos direktorei, Bernadette Pafadnam Pacmogda, darbo diena prasideda 7 ryto, nuo pamokų planavimo su mokytojais, o baigiasi - 17 val.
– Aš nepavargstu, nes buvimas su vaikais yra smagus bei suteikia papildomos energijos. O jausmas, kada pamatai, kad užsibrėžti tikslai pasiekti - tiesiog nepakartojamas, - pasakoja Bernadette.
Viena iš sričių, kuriai yra teikiamas ypatingas dėmesys yra pietūs - mūsų pareiga kievieną dieną gerai ir sočiai pamaitinti mūsų mokinius.
Beveik visi mūsų mokyklos vaikai namuose kalba Moore kalba, tačiau visose Burkina Faso mokylose dėstymo kalba yra prancūzų.
– Žinoma, mes laikomės taisyklių bei nurodymų, bet mūsų mokykla įkvėpta švediško edukavimo modelio, kurio pagrindinis elementas yra smalsumas ir jo lavinimas, kas kitose šios šalies mokyklose nėra įprasta.
Nuo Šiaurės iki Nakamtenga
Dar viena jungtis, jungianti šią mokyklą su Šiaure - mokykliniai baldai. Visos mokyklos klasės aprūpintos mokykliniais stalais, mokyklinėmis kėdėmis ir daiktų saugojimo spintomis iš AJ Produktai.
– Pinigines lėšas aukoti yra paprasta, tačiau mes norime žinoti, kad mūsų pagalba ir pastangos daro esminę įtaką. Be to, tai abiems pusėms naudingas sandoris, kadangi Yennenga Progress yra sukūrusi pilnavertę sistemą prie kurios tobulėjimo mes galime prisidėti keliais būdais, - sako Fredrik Hentz, AJ Produktai projektų vadovas atsakingas už Nakamtenga projektą.
Tokioje skurdžioje šalyje, kaip Burkina Faso, kurioje net nėra miškų ar pramonės, labai sudėtinga ar net neįmanoma surasti ne tik ergonominius, tačiau ir standartinius mokyklinius baldus. Maža to, čia naudojami baldai privalo būti maksimaliai atsparūs aplinkos poveikiui, kadangi vasarą čia vyrauja ekstremaliai aukšta, o žiemą ekstremaliai žema santykinė oro drėgmė.
Negalima nepaminėti ir problematiškos logistikos: mokyklinių baldų pristatymas iš Šiaurės šalių į Vakarų Afriką trunka apie 2-3 mėnesius ir yra itin brangus.
– Baldų kojos privalo būti specifinės forms ir būtinai pagamintos iš plieno. Medinės baldų kojos yra kaip man pažeidžiamos termitų, - pažymi Fredrik.
Direktorė Rektorn Bernadette Pafadnam Pacmogda pastebi, kad standartinė jos mokyklos klasė gerokai skiriasi nuo daugumos kitų mokyklų klasių:
– Mūsų mokykloje mokiniai sėdi patogiai bei saugiai. Palyginimui kitose mokyklose, klasės būna perpildytos, kas neigiamai veikia vaikų gebėjimą susikaupti. Kiekvienas mūsų mokinys turi savo mokyklinį suolą su stalčiais, kuriuose gali laikyti savo asmeninius daiktus. Galbūt Jums bus sunku tuo patikėti, tačiau mūsų mokiniai yra ne tik laimingi turėdami savo asmeninį mokyklinį suolą, tačiau ir labai juo didžiuojasi. Tuo nereikėtų stebėtis, nes didžioji dauguma šeimų, mūsų šalyje, gyvena skurde.
Tai Nakamtenga
Kaime gyvena apie 1 500 gyventojų, Švedijos įkurtame Yennenga Progress kompetencijų tinkle dirba 80 darbuotojų. Jie pasiskirstę sveikatos priežiūros, ikimokyklinio ugdymo, mokyklinio ugdymo bei agrokultūros sektoriuose. Kaimo gyventojai taip pat dirba įmonėse, kurios užsiima suvirinimo, medžio apdirbimo, statybų, tekstilės darbais, restorane ir konferencijų centre, kuriame vykdomi mokymai bei seminarai. Nauji projektai vystomi tik išanalizavus individualius kaimo ir jo bendruomenės poreikius. Visgi, tai atviri projektai, todėl juose gali dalyvauti ir aplinkinių kaimų gyventojai.
Kaimo mokykloje mokosi 450 mokinių. Ugdymo įstaigą sudaro pradinė mokyklą, vidurinė mokykla bei aukštesnioji vidurinė mokykla. Nuo 2012 metų AJ Produktai bendradarbiauja su Yennenga Progress ir ne tik tiekia visus reikalingus mokyklinius baldus, bet ir moka atlyginimą mokyklos direktorei. Pagrindinis mūsų tikslas - socialinės atsakomybės bei tvarumo ugdymas.